توصیه‌هایی برای ورود به کشور فرانسه

سال تحصیلی ۲۰۲۰: توصیه‌هایی برای ورود به کشور فرانسه

علیرغم شیوع ویروس کرونا، فرانسه آماده‌ی پذیرش دانشجویان و پژوهشگران بین‌المللی است. مواردی که برای ورود به خاک فرانسه باید رعایت شود، برای کشورهای مختلف متفاوت است. سایت کامپوس فرانس (Campus France) بروشوری را منتشر کرده است که اطلاعات مفیدی را جهت آمادهسازی صحیح برای ورود به فرانسه ارائه می‌دهد.

 

علی‌رغم وجود ویروس کرونا، فرانسه آماده‌ی پذیرش دانشجویان و پژوهشگران بین‌المللی برای اقامت طولانی یا كوتاه است و برای آنها این امکان را فراهم می‌کند که در امنیت كامل به مؤسسه‌ی آموزشی خود ملحق شوند.

کنسولگری‌ها مجاز هستند از ۱۸ اوت ۲۰۲۰ برای دانشجویان و پژوهشگران بین‌المللی ویزا صادر کنند. انواع ویزاهای مربوطه به شرح زیر است: ویزای اقامت طولانی برای تحصیل/کارورزی، ویزای اقامت کوتاه برای تحصیل/ کارورزی، ویزای اقامت طولانی “پاسپورت تلنت”.

 

برحسب کشور مبداء شما، رویه‌هایی که برای ورود به خاک فرانسه اعمال می‌شود، متفاوت است.

 

 

ورود به فرانسه از مبدأ یکی از کشورهای منطقه‌ی سبز

 

دانشجویان و پژوهشگران کشورهای منطقه‌ی سبز می‌توانند بدون محدودیت وارد فرانسه شوند. کشورهای موردنظر عبارتند از:

 

  • کشورهای منطقه‌ی اروپا: کشورهای عضو اتحادیه اروپا (UE)، آندورا، ایسلند، لیختن اشتاین، موناکو، نروژ، انگلستان، سن مارینو، واتیکان و سوئیس.
  • سایر کشورها: استرالیا، کانادا، کره جنوبی، جورجیا، ژاپن، نیوزیلند، رواندا، تایلند، تونس، اروگوئه (این فهرست حداقل هر دو هفته یکبار به روز می‌شود).

تمهیدات ویژه‌ای برای سرزمین‌های آن سوی آب پیش‌بینی شده است.

 

 

ورود به فرانسه از مبدأ یکی از کشورهای منطقه‌ی قرمز

 

مرزهای فرانسه برای این کشورها بسته است. فقط گروه خاصی از مسافران، از جمله دانشجویان و محققان بین‌المللی، می‌توانند تحت شرایط خاصی، برای اقامت طولانی یا کوتاه مدت وارد کشور فرانسه شوند.

مسافران این کشورها باید مدارک زیر را ارائه دهند:

 

  • گواهینامه‌ی سفر ضروری به مرکز کشور فرانسه. می توان این گواهینامه را به فرانسوی یا انگلیسی روی وب سایت وزارت کشور دانلود کرد. این گواهینامه باید قبل از استفاده از خدمات حمل و نقل به شرکت‌های حمل و نقل و مقامات مسئول کنترل مرزها (هوایی، دریایی، زمینی، از جمله حمل و نقل ریلی) ارائه شود.
  • گواهی تأیید عدم وجود علائم بیماری (که در همان سند موجود است).
  • فرم “تماس” كه محل اقامت آنها در فرانسه را مشخص می‌کند.

 

علاوه بر این، تمهیدات خاص زیر نیز بر حسب موارد اضافه می‌شود:

 

  • مسافران از مبدأ آفریقای جنوبی، الجزایر، آرژانتین، ارمنستان، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گینه استوایی، هند، اسرائیل، سرزمین‌های فلسطین، قرقیزستان، کوزوو، کویت، لبنان، ماداگاسکار، مالدیو، مکزیک، مولداوی، مونته نگرو، عمان، پاناما، پرو، قطر، جمهوری دومینیکن، صربستان، ترکیه: باید جواب آزمایش PCR منفی مربوط به کمتر از ۷۲ ساعت قبل خود را ارائه دهند یا در هنگام ورود به فرانسه آزمایش دهند. در صورت مثبت بودن نتیجه، قرنطینه اجباری خواهد بود.
  • مسافران از مبدأ بحرین، امارات متحده عربی، ایالات متحده، پاناما: باید جواب منفی آزمایش PCR خود را که مربوط به کمتر از ۷۲ ساعت قبل از سوار شدن به هواپیما به مقصد فرانسه است، ارائه دهند.
    • مسافران از مبدأ سایر کشورهای منطقه‌ی قرمز: از آنها خواسته شده است که در هنگام سوار شدن به هواپیما جواب تست PCR منفی خود را که مربوط به کمتر از ۷۲ ساعت قبل است ارائه دهند یا در هنگام ورود به خاک فرانسه قرنطینه‌ی داوطلبانه انجام دهند. این بدان معناست که تا حد امکان در خانه بمانند، تا حد امکان از تماس اجتناب کنند و هر گونه علائمی را به پزشک اطلاع دهند. هدف از این قرنطینه‌ی داوطلبانه حفظ سلامت مسافر و دیگران است.

تمهیدات ویژه‌ای برای سرزمین‌های آن سوی آب پیش‌بینی شده است.

 

اگر از کشوری در منطقه‌ی قرمز عازم فرانسه هستید، در صورت امکان، قبل از سفر آزمایش دهید.

این کار موجب تسهیل ورود شما به فرانسه خواهد شد.

 

بروشور اطلاعاتی کامپوس فرانس

 

سایت کامپوس فرانس یک بروشور اطلاعاتی برای دانشجویان و پژوهشگران بین‌المللی منتشر کرده است.

این سند حاوی اطلاعات مفیدی در مورد نحوه‌ی ورود به خاک فرانسه است. می‌توان این بروشور را به فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی دانلود کرد. طبق تغییر شرایط در حوزه‌ی سلامت در فرانسه و سراسر جهان این بروشور مرتباً به روز می‌شود.

 

توصیه‌هایی برای ورود به کشور فرانسه
توصیه‌هایی برای ورود به کشور فرانسه

 

منبع: campusfrance.org

 

با آرتا دانش بین المللی در تماس باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Scroll to Top
اسکرول به بالا