پروفسور ژان مارک دوفایی

گزارش سفر پروفسور ژان مارک دوفایی به ایران

موضوع سخنرانی : ” نگرش های نوین در روش تدریس زبان فرانسه “

 

برگزار کنندگان: موسسه آرتا دانش بین المللی، انجمن علمی دانشجویی گروه مترجمی فرانسه دانشگاه علامه طباطبائی.

 

سفر پروفسور ژان مارک دوفایی به ایران
سفر پروفسور ژان مارک دوفایی به ایران

 

روز نخست دوشنبه ۰۱/۰۹/۱۳۹۵:

به دلیل بارش برف و ترافیک شدید برنامه با کمی تاخیر شروع شد. آقای دوفایی سخنرانی خود را در مورد روش های تدریس زبان فرانسه آغاز کردند و بسیار از سطح زبان فرانسه و سئولات طرح شده توسط شرکت کنندگان راضی بودند. از نکات مثبت این کارگاه این بود که ایشان در یک جا ساکن نبودند و با راه رفتن در سالن و پرسش از حضار از یکنواختی جلوگیری می کردند.

بعد از پایان کنفرانس در دانشگاه علامه طباطبائی آقای دوفایی به همراه آقای میردامادی، رئیس موسسه آرتادانش بین المللی، به دانشگاه تربیت مدرس رفتند و با گروه زبان فرانسه و اساتید این دانشگاه آشنا شدند و دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه را در طی جلسه ای راهنمایی کردند.

روز دوم سه شنبه ۰۲/۰۹/۱۳۹۵:

همچون روز اول، کنفرانس ایشان با کمال رضایت شرکت کنندگان برگزار شد. مطالب مفید ارائه شده در روز دوم بسیار گسترده تر بود. جای دارد از اساتید گرامی همچون خانم دکتر فرجاه، آقای دکتر احمدی، آقای دکتر رحمتیان و آقای دکتر گشمردی برای حضورشان در این برنامه کمال تشکر را به جای آوریم. پس از اتمام سخنرانی آقای پرفسور دفائی و آقای میردامادی برای ملاقات با مدیر و استادان گروه زبان فرانسه به دانشگاه شهید بهشتی رفته و با استقبال گرم و صمیمی این دانشگاه مواجه شدند و سپس آقای دوفایی در جلسه دیگری با اعضای انجمن ایرانی زبان و ادبیات فرانسه (AILLF) در دانشگاه تربیت مدرس دیدار کردند و درباره برنامه های ادامه همکاری با دانشگاه های ایران صحبت کردند.

روز سوم ۰۳/۰۹/۱۳۹۵:

در روز پایانی کنفرانس، مطالبی مرتبط با روش های تدریس زبان فرانسه با بهره گیری از عناصر بینا فرهنگی و ادبی ارائه شد. پس از پایان سخنرانی، آقای دوفایی و آقای میردامادی با جناب آقای دکتر مصلح، رئیس دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه علامه، دیدار کردند و آقای میردامادی ازهماهنگیهای انجانم شده توسط سرکار خانم دکتر فرجاه جهت برگزاری سنخرانی صمیمانه تشکر نموده و سپس طرحهای مختلف همکاری بین دانشگاه لیژ و دانشگاه علامه طباطبائی بررسی شده و در عصر همان روز راهی اصفهان شدند.

روز چهارم ۰۴/۰۹/۱۳۹۵:

در جلسه ای که در دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه اصفهان با حضور جناب آقای دکتر شکریان ریاست دانشگده زبانهای خارجی دانشگاه اصفهان و سرکار خانم دکتر عظیمی مدیر گروه زبان فرانسه برگزار شد اساتید گروه فرانسه دانشگاه اصفهان به آقای پروفسور دوفایی و آقای میردامادی خوشامد گفتند و با ایشان در مورد برنامه های مختلف همکاری بین دانشگاهی شامل تبادل استاد و دانشجو و همچنین برگزاری یک سمینار دیگر زبان فرانسه در دانشگاه اصفهان در اردیبهشت ۱۳۹۶ صحبت و توافق نمودند.

عصر همان روز پس از ملاقات با مدیران موسسه زبان کوثر و موسسه عالی صدر و بازدید کوتاهی از شهر اصفهان به فرودگاه رفتند و به بلژیک بازگشتند.

لازم به یادآوری است که در طول این سفرآقای پروفسور دوفائی و آقای میردامادی ملاقات بسیار سودمندی با جناب سفیر بلژیک و کنسول کشور بلژیک انجام داده و پیرامون برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت زبان فرانسه در ” انستیتو عالی زبانهای زنده ” دانشگاه لیژ برای اعزام دانشجویان ایرانی زبان فرانسه، آلمانی و انگلیسی و بطور کلی همکاری بین دانشگاه های ایران و کشور بلژیک توافق هائی صورت گرفت که در آینده نزدیک اطلاعات لازم در مورد دوره های کوتاه مدت به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

موسسه آرتا دانش لازم می داند از تمام دوستان عزیزی که در برگزاری این برنامه صمیمانه با موسسه همکاری تشکر و قدردانی نماید.

 

 

موسسه آرتادانش بین المللی

گزارش سفر پروفسور ژان مارک دوفایی به ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Scroll to Top
اسکرول به بالا