اعزام دانشجو به فرانسه

چه کشوری برای ادامه تحصیل من مناسب است؟

چه کشوری برای تحصیل من مناسب است ؟

طبق آیین‌نامه تاسیس موسسات و شرکت‌های خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور، وزارت علوم به تمام این موسسات اجازه اخذ پذیرش و اعزام دانشجو تنها به دو کشور اعطا می‌کند. موسسه آرتا دانش بین‌المللی از سال ۱۳۸۳ در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور فعال است و در حال حاضر با شماره مجوز ۴۲/۱۷/۳۶۹۷۳ فعالیت این موسسه منحصرا به فرانسه و بلژیک محدود است.

سخت‌گیری سفارت بلژیک و پروسه طولانی صدور ویزا برای بلژیک سبب شده،‌ تا آرتا دانش تمرکز خود را بر اعزام دانشجو به کشور فرانسه محدود کند. از این‌رو مشاوره‌های این موسسه مربوط به کشور فرانسه بوده و متقاضیان مهاجرت تحصیلی می‌توانند با کسب اطلاعات لازم در مورد این کشور و مقایسه آن با شرایط سایر کشورها تصمیم خود را مبنی بر ادامه تحصیل اتخاذ کنند.

 

چرا ما کشور فرانسه را به شما پیشنهاد می‌دهیم :

  • بیش از دویست و پنجاه میلیون نفر در سراسر جهان به زبان فرانسه صحبت می‌کنند.
  • فرانسه همچنین صاحب متراکم ترین شبکه جاده‌ای دنیا و قطار سریع‌السیر TGV به مقصد شهرهای مهم فرانسوی و اروپایی مانند لندن، آمستردام، ژنو و غیره می‌باشد. علاوه بر این حضور در قلب اروپا امکان سفر به ۲۲ کشور فضای شنگن با دارا بودن تنها یک رواید و استفاده از یورو (واحد پول مشترک بین ۱۶ کشور)، فراهم می‌آورد.
  • هر ساله بیش از دویست و هفتاد و هشت هزار دانشجوی بین‌المللی جذب نظام آموزشی کشور فرانسه می‌شوند. این کشور به عنوان پنجمین قدرت اقتصادی در جهان، امروزه بعد از آمریکا و انگلیس در مقام سوم جهان را در جذب دانشجوی بین المللی را در اختیار دارد.
  • کیفیت بالای آموزش عالی در فرانسه در سراسر جهان شناخته شده است. موسسات آموزش عالی فرانسه، چه در رده‌بندی شانگهای و چه در رده‌بندی‌های Financial Times ، Times یا Europeans Report و Science and Technology وابسته به کمیسیون اروپایی، همواره در صف اول قرار دارند.
  • سرمایه گذاری سالانه فرانسه در حوزه آموزش بسیارعظیم است و بالغ بر بیست درصد کل بودجه کشور صرف آموزش عالی می‌شود.
  • مدرک های اعطا شده از سوی موسسات آموزشی فرانسه طبق استانداردهای اروپایی، بر پایه نظام مشترک LMD (لیسانس، مستر، دکترا)، تنظیم می شوند. این مدرک ها به طور گسترده، در اکثر کشورهای جهان مورد قبول و معتبر می باشند.
  • زندگی در فرانسه به معنای بهره‌مندی از یکی از بهترین نظام‌های بهداشتی می¬باشد که در رتبه‌بندی سازمان جهانی بهداشت حائز مقام نخست است. دانشجویان بین‌المللی به محض ثبت نام در دوره‌های آموزش عالی به صورت الزامی از آن بهره‌مند می‌گردند.
  • زندگی در فرانسه به معنای بهره¬مندی از یکی از بهترین نظام¬های بهداشتی می¬باشد که در رتبه¬بندی سازمان جهانی بهداشت حائز مقام نخست است. دانشجویان بین المللی به محض ثبت نام در دوره¬های آموزش عالی به صورت الزامی از آن بهره‌مند می‌گردند.
  • صندوق CAF در کشور فرانسه تا چهل درصد اجاره‌بها دانشجویان را بلاعوض به صاحب‌خانه پرداخت می‌کند که این کمک‌ هزینه از ماه دوم اسکان قابل درخواست است.



Scroll to Top
اسکرول به بالا